Siła partnerstwa z biznesem - kontynuacja programu NGO dla biznesu
Program NGO dla Biznesu w 2022 r. był odpowiedzią UNICEF Polska na stereotypowe spojrzenie na współpracę przedsiębiorców z trzecim sektorem. Odwrócenie funkcjonującej dotychczas narracji, według której organizacja humanitarna jest jedynie odbiorcą wsparcia ze strony biznesu, pozwoliło na przełamanie tego stereotypu.
W 2023 r. kontynuowaliśmy rozwój projektu oraz działania komunikacyjne z nim związane. Skupiły się one wokół Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach, który odbył się w dniach 24-26 kwietnia 2023 r. Podczas wydarzenia zaprezentowaliśmy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie UNICEF Polska przez Shortlist Consulting.
{% tvL9tNeHuQI %}
Do drugiej edycji projektu NGO dla Biznesu zostało zaproszonych 50 przedstawicieli działów marketingu najwyższego szczebla. Wzięli oni udział w badaniu, wskazując m.in. trzy obszary, które powinny zostać objęte szczególnym wsparciem w 2023 r. Wedle ankietowanych są to skutki kryzysu klimatycznego (77,8%), wsparcie dla ukraińskich dzieci i ich rodzin (62,2%) oraz wzmocnienie pozycji społecznej kobiet i dziewcząt (60%).
Wśród najczęściej wskazywanych przez ankietowanych celów, jakie biznes stawia sobie we współpracy z NGO, znalazły się m.in.: wsparcie w wypełnianiu misji firmy (88%.), integracja, edukacja, uwrażliwienie pracowników (58%), dzielenie się zasobami (58 proc.), uczestnictwo w rozwiązywaniu ważnych problemów (56%). Wysoko znalazł się także pozytywny wpływ NGO na wizerunek firmy (60%). Z kolei formy współpracy z NGO, jakie biznes uznaje za najbardziej efektywne w realizacji celów CSR/ESG, to m.in.: wolontariat pracowniczy (75%), wsparcie organizacyjne (71%), a dopiero na trzecim miejscu wsparcie finansowe (67%).
Rzeczywistość zmieniających się standardów stanowi wyzwanie dla całego sektora biznesowego, jednak jest zarazem polem do trwałych zmian w obszarze współpracy z organizacjami NGO i podejmowania ambitnych działań w obszarze zrównoważonego rozwoju. Marketerzy szukają przede wszystkim doświadczenia i wiarygodności oraz chcą, by podejmowane przez nich projekty odpowiadały na wszystkie aspekty – środowiskowe, społeczne i te związane z ładem korporacyjnym. Takie możliwości daje im współpraca z globalnymi, doświadczonymi partnerami z sektora NGO, do których należy UNICEF – mówi Paweł Barski, dyrektor marketingu i komunikacji UNICEF Polska.
Strategie biznesowe kształtują codzienność biznesu. Mają one realny wpływ zarówno na jego rozwój, zmiany w otoczeniu, ale także kształtowanie postaw społecznych. Przeprowadzone przez nas badanie przyczyniło się do zwiększenia zainteresowania biznesu wspieraniem UNICEF Polska, które na stałe wpisuje się w coroczne działania przedsiębiorstw.
Projekt NGO dla biznesu otrzymał nagrodę jako najlepszy projekt komunikacyjny w konkursie ZŁOTE SPINACZE 2022 w kategorii B2B PR. Statuetkę odebrali przedstawiciele UNICEF Polska oraz 38 Content Communiaction - agencji PR, z którą wspólnie realizowaliśmy ten projekt.
ZŁOTE SPINACZE to największy i najważniejszy konkurs PR w Polsce.